Audi – Eventprojektledning & Digital Marketing
Audi – Eventprojektledning & Digital Marketing
Sedan 2013 har vi stöttat Audi Sverige i deras sponsorskap av Stockholm Open, världens äldsta inomhusturnering i tennis. Vi utvecklade eventkoncept för branding och kundaktiviteter under den veckolånga turneringen, från familjeaktiviteter på öppningsdagen till event för VIP-kunder i Skybox under finalhelgen. JOI Communication levererade projektledning från start till mål, inklusive framtagning av budget, bemanning, food & beverage, logistik samt digital marknadsföring av eventet under aktiveringsperioden. För Audi har det långsiktiga sponsorskapet fungerat utmärkt som plattform för att utveckla nya och befintliga kundrelationer, både på privat- och företagsmarknaden. Varumärket Audi har dessutom fått större synlighet, både inför, under och efter eventet. Detta genom annonsering och redaktionell media, på plats under eventet och via de 20+ väldigt synliga courtesy cars med varumärket som har kört tennisstjärnor och funktionärer runt om i Stockholm. Sponsringen av Stockholm Open har även hjälpt Audi att positionera varumärket hos de målgrupper som har aktiv livsstil som intresse.