Audi – Eventprojektledning & Digital Marketing


Audi – Eventprojektledning & Digital Marketing

Sedan 2013 har vi stöttat Audi Sverige i deras sponsorskap av Stockholm Open, världens äldsta inomhusturnering i tennis. Vi utvecklade eventkoncept för branding och kundaktiviteter under den veckolånga turneringen, från familjeaktiviteter på öppningsdagen till event för VIP-kunder i Skybox under finalhelgen. JOI Communication levererade projektledning från start till mål, inklusive framtagning av budget, bemanning, food & beverage, logistik samt digital marknadsföring av eventet under aktiveringsperioden. För Audi har det långsiktiga sponsorskapet fungerat utmärkt som plattform för att utveckla nya och befintliga kundrelationer, både på privat- och företagsmarknaden. Varumärket Audi har dessutom fått större synlighet, både inför, under och efter eventet. Detta genom annonsering och redaktionell media,  på plats under eventet och via de 20+ väldigt synliga courtesy cars med varumärket som har kört tennisstjärnor och funktionärer runt om i Stockholm. Sponsringen av Stockholm Open har även hjälpt Audi att positionera varumärket hos de målgrupper som har aktiv livsstil som intresse.

Case study images Case study images Case study images Case study images Case study images Case study images Case study images